23 Nisan 2010 Cuma

'Takım asla değişmez'

'En iyi yabancı film' Oscar'ının sahibi 'Gözlerindeki Sır', uzun yıllara dayanan bir cinayet, aşk, saplantı ve de suskunluk öyküsü anlatıyor. Arjantin sinemasından gelen ve sakin ama derin anlatımıyla dikkat çeken bu yapım, sezonun en iyi filmlerinden biri..

Haneke’nin ‘The White Ribbon’ ve Audiard’ın ‘Un Prophete’inin de aday olduğu ‘beşli’ arasından sıyrılıp ‘En iyi yabancı film’ dalında Oscar’a ulaşan Juan Jose Campanella imzalı ‘Gözlerindeki Sır’, hesaplaşma ekseninde romantizm, tutku, saplantı ve suskunluğu işliyor.
---------------------------------------------------
Takım asla değişmez... bir erkeğin futbol tutkusu üzerinden vakayı çözme yolundaki çaba da, ‘Gözlerindeki Sır’rı en azından ‘futbolsever-sinemasever’ler için ‘unutulmazlar’ arasına sokuyor. “Bir erkek her şeyini; karısını, sevgilisini, işini, dinini, tanrısını değiştirebilir ama asla tutkusunu, yani tuttuğu takımı değiştiremez” fikrinden yola çıkarak iz süren Sandoval, nihayetinde ‘patronu’ Esposito’yu bir maça götürerek zanlıyı bulmaya çabalıyor. Bu bölümde seyirci, Arjantin Ligi takımlarından Racing’in bir maçına götürülerken yaklaşık altı dakika süren enfes tek plan çekimde kamera, unutulmaz bir iş çıkarıyor. İşte bu noktada sinemasal belleğimiz... Uğur Vardan'ın yazısını okumak için tıklayınız...

Hiç yorum yok: